2009-12-02

MAX HOBSTIG MAKULERAD – KAN EJ SITTA STILL I BÅTEN

Till min Facebook

Att peka på missförhållanden i en organisation eller i ett företag borde väl uppmuntras och belönas. Men ofta är det tvärtom. Alltför många verkar vilja skydda sig själv, sin karriär och privatekonomi. Men ett fåtal säger faktiskt ifrån. Varför gör de inte som alla andra? Varför följer de inte flocken? Varför sviker de samvarons underbara lögner?

Om man byter kanal när folk från partistyrelsen dyker upp i Tv så visar det att man inte orkar lyssna på dem. Då blir det liksom samma sak som när Mona Sahlin dyker upp i samma Tv. Man byter kanal eftersom man inte orkar lyssna på henne. Som jag ser det betyder det att man inte har något förtroende för partistyrelsen eller ens för Mona Sahlin.


¤ Klicka på artikeln ovan och läs om de visioner jag då hade om politiken

Jag hade en vision om det goda samhället. En gemenskap där alla tar ansvar för varandra, ett samfund där rätt är rätt och fel är fel. Jag trodde att Kristdemokraterna vill forma en politik som solidariserar sig med de sjuka, svaga och förtryckta. Kd tycks ha misslyckats med det mesta i den fördömda alliansen. Kd:s partitopp har fegat ut fullständigt och blivit en stödtrupp för moderaterna i deras strävan att dela upp svenskarna i två grupper. Nämligen de närande, de som arbetar och sköter sig och de tärande som är lata, arbetslösa och sjukskrivna.

Idag när ungdomarna i Kristdemokraterna strävar efter, att inte bara bära samma typ av glasögon som Sverigedemokraternas partiledare, Jimmie Åkesson, utan även anammar Sverigedemokraternas retorik om lag och ordning och för landsbygdens och Sveriges svenskhet, känns det rätt att avsluta mitt Kristdemokratiska äventyr. Det enda jag sörjer är att Alf T Samuelsson inte längre finns att rådfråga om jag gör rätt i att lämna detta förfärliga getingbo! Alf hade alla svaren på alla mina frågor!



Till alla de kristdemokrater som tänker som jag, men av olika skäl vill vara kvar och kämpa högt upp på de kristdemokratiska barrikaderna, Er önskar jag allt gott och uppmanar er att behålla era drömmar även om drömmar bara är drömmar. Till minne av vänner jag mött, säger jag:

Dröm dina drömmar idag. Tänk på att ingen är fattigare och ynkligare än en människa som inte får drömma. Drömmarna, förstår du, är ju själva grogrunden för den tro som ger oss kraft och vilja till ett bättre liv. Utan drömmar vissnar människorna och förlorar all sin värdighet och allt blir till tomhet och förljugenhet utan hopp om ett bättre liv.

Så till sist avslutar jag med två i veckan inkomna röster som svar på tre enkla frågor om KDUs mörka rättspolitik. Skälet till mina burdusa frågor syftade på Sebastian del Gaiso förfärliga situation! Frågora löd sålunda:

Vad i helvete vilja Kriminalvården med den nya bunkern? Vad i helvete vilja Kristdemokraterna med den nya bunkern? Vad i helvete menar Kristdemokraterna med fokus på brottsoffrets perspektiv? Vad menas?

Den första rösten kom från Södermöre, en liten by med 7.320 vanliga invånare och en enda fullblodsidiot som bär namnet Christopher Dywik.

SVAR: Om Herrn önskar seriösa svar så får jag uppmana honom att ställa seriösa frågor samt i övrigt att vårda sitt språk. Bara för att internet tillåter en viss anonymitet och att debatter på internet därför generellt inte håller så hög nivå, så bör inte det innebära att man bör ta efter detta. Min kommentar: Dywik är en ren fullblodsidiot!

Den andra rösten kom från en av Sveriges största städer, från en person jag avidentifierat (kön/namn) men som jag för syns skull kallar Orlando.

Hej Max! Vad synd att du slutat i partiet. Du behövs mer än någonsin. Jag har kritiserat verklighetens folk. Tycker inte att partiet ska använda högerpopulistiska ord då det skymmer KD:s verkliga uppdrag att arbeta för utsatta mm. C-Dywik är höger. KDU gillar numera försvaret och är värdekonservativa. Han är jättetrevlig som person men mycket höger. Jag är mycket orolig för partiets framtid när vi har ett ungdomsförbund som är mer höger än MUF, tyvärr! Allt gott till
dig // din vän Orlando

Läs även andra bloggares åsikter om Kristdemokraternas nya politik:
, , , , , , , , , , ,
.

Inga kommentarer:


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar