2007-10-24

Sista dagen med stiftelsens lilla syster Agnes



Vi reste söderut i lördags. Vi skulle besöka stiftelsens lilla syster Agnes som skall lämna sitt uppdrag och gå vidare i livet. Lilla syster Agnes har efter lång betänketid beslutat sig för att gå i kloster. Lilla syster Agnes skall bli nunna! Idag blir man nog rätt konfunderad när en ung vacker kvinna väljer att lämna den här eländiga världen för att i stället ge sitt liv till ett större sammanhang. Personligen är jag glad över hennes val eftersom hon under de år vi känt varandra, av allt att döma varit ämnad för något större än att skala potatis och fixa med gästbokningar. Jag har alltid sett lilla syster Agnes som en inkarnation av något som jag läst om i bibeln. Vad vet jag inte, men sant är det. Jag kommer inte att sakna lilla syster Agnes. Däremot kommer jag nog ofta att tänka på henne och hoppas att hon valde rätt väg i livet. Det bästa med den sista dagen med stiftelsens lilla syster Agnes var att jag och min hustru fick ha henne nästan helt för oss själva. Vi gick på Värdshuset och bjöd henne på en sida måltid, oxfilé med grönsaker och gott tillbehör. Det var hon värd, stiftelsens lilla syster Agnes, som nu skall lämna stiftelsen och gå vidare.

Nyligen: , , , , ,
.

Inga kommentarer:


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar