2006-10-29

Sköna Stolta Stad



Visst är den Sköna Stolta Stad vacker. Kring Birger Jarls lås mot både yttre och inre fiender speglar staden sin skönhet i både Mälaren och Saltsjöns vatten. Men visst har man rätt att undra vad som händer i de mörkaste gränderna om natten och visst har man rätt att fråga vad som händer på andra mörka platser? Den rätten har man rätt till!

Gammal skåpmat om de farliga kamphundarna
I natt fick jag ett inlägg i min andra blogg om Kamphunden Olle. Och är det någonting som verkligen berör mig så är det alla dessa skrönor om kamphundar som det nu för tiden tycks vimla av i de mörkaste av världar. Det som egentligen är allra värst är att politiker som har att handha alla medborgarnas väl och ve oftast inte vet ett dugg om vad problemet handlar om. Som det här om vad en kamphund egentligen är. Ett enda exempel skall jag ge innan jag går vidare. Här kommer en länk till en PDF-fil som illustrerar ett urgammalt ärende som får tala för sig själv och som med glasklar tydlighet visar att en skröna ofta blir bättre ju oftare den berättas. Jag skall vidare inte kommentera min syn på kamphundar utan ber er som läser det här att gå direkt till tråden om kamphunden Olle och ta ställning. Klicka nu på länken som följer och läs vidare om världens farligaste hund ... Olle

Andra bloggar om: , , , ,
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var rent för jävligt det där om Olle. Hur kan man vanvårda en hund så att han blir tokig? Ägaren skulle skjutas!


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar