2009-06-14

Du bör säga sanningen - Men alla sanningar bör inte sägas



Min kära gosse Victor 15 år, som skriver på fru Inger Johanssons blogg "Sanningen måste fram". När du blir lite äldre kommer du att minnas den här tiden hos Inger Johansson som en makalös tid i ditt liv. Du förstår, ingenting är på riktigt med Ingers blogg. Bäst beskrivning får du om du jämför Inger Johanssons blogg med Lewis Carrolls saga om Alice i Underlandet. Ibland är det otäckt och ibland är det rätt så besynnerligt och förvirrande men oftast är det bara roligt och lärorikt.

Lewis Carroll som levde för länge sedan var en matematiker, du vet en sån där person som är jättebra på att räkna ut saker och ting, så där som när Zlatan Ibrahimović spelar fotboll du vet, med klacksparkar och dribblingar som är rena rama bolltrolleriet. Inger Johansson är ungefär som Lewis och Zlatan. Hon är jätteduktig på att hitta på saker att skriva om, som gör folk alldeles vimsiga eftersom dom inte förstår om allt Inger skriver är på riktigt eller bara på låtsas. Som i Alice i Underlandet!

Viktor, du skall spara den här tiden med Inger Johansson i ditt minne. När du blir stor kan du berätta för dina barn, att du var med på den tiden då Inger ställde till Ett Herrans liv på bloggossfären. Du kan berätta hur märkligt allt var med Ingers blogg "Sanningen måste fram", nästan som i Underlandet. Men glöm inte att berätta för dina barn att de flesta människor med makt och inflytande betraktar sanningen som sin dyrbaraste ägodel och att det är mitt svar på varför makthavarna är så snåla med att utnyttja den. Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas. Tll sist min käre Victor är jag är beredd att medge att jag inte alltid har rätt, med jag har heller aldrig fel. Mvh från farbror Max :)

Kolla om det finns andra bloggare som skriver om Sanningen:
, , , ,
.

2 kommentarer:

Lasse-Maja Molin sa...

Jag vet vem som döljer sig bakom namnet Inger Johansson
Det är en man som är en sekulär intravisionär transvestit

Max Hobstig sa...

Kära Lasse-Maja Molin!
Det är åtskilliga människor i det här landet som undrar vem som gömmer bakom signaturen Inger Johansson. Hur vet du att det är en man och vad betyder sekulär intravisionär transvestit?


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar