2008-02-16

Kristdemokraternas flitiga valarbetare år 2006

Kristdemokraternas valstuga 2006 - - - - - - - -Kristdemokraternas valarbetare 2006

Flickan till vänster har intagit den kristdemokratiska grundställningen som kallas krux. Som synes har också svärdet vid hennes sida formen av ett krux. Klickar man på flickan så får man möjlighet att träffa alla hennes vänner som bor i en pytteliten stuga vid en stor gata vid en park.

Flickan till höger är den kristdemokratiska påbyggnaden vars syfte är att nå fram till yngre väljare som inte vet varför man överhuvudtaget skall gå till en vallokal och rösta på ett parti som Kristdemokraterna. Om man klickar på denna flicka så får man möjlighet att träffa kända och helt okända Kristdemokrater som sliter och släpar för sitt parti KD.

Att det lilla partiet Kristdemokraterna vid närmare eftertanke har flera viktiga egenskaper som borde locka ett större antal väljare är ett helt oomtvistligt faktum. Tyvärr lyser KDs framgångar med sin frånvaro.



Jag fick härförleden ett mejl från en socialdemokratisk Broderskapare som ville värva mig till Mona Sahlins Socialdemokratiska arbetareparti;
Du är en märklig man Max. Har läst dina bloggar med stort intresse. Funderar du på att byta parti är du välkommen till oss!

Naturligtvis svarade jag socialdemokraten så vänligt jag bara förmådde;
Bäste Broderskapare. Även om du menar vad du skriver så måste jag ändå säga att jag fått frågan tidigare. Det här med politik är som med religion. Man tror på ismen men inte alltid på dess uttolkare. Så är det nog med de flesta som intresserar sig för de verktyg som kan göra den här världen lite bättre. Mitt svar blir därför att du får fiska i annat vatten. Ha re gött i alla fall :-)

Läs även andra bloggares åsikter om:
, , , , , , ,
.

Inga kommentarer:


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar