2009-10-25

Lyckad aktion för den ideella föreningen Öststadshjälpen



Det var ett jävla slit inför valet år 2002. Det var inte en lugn stund. På några av bilderna här ovan visas ett vällovligt socialt samarbete med de mörkblå moderaterna vid vår politikerloppmarknad till förmån för den ideella föreningen Öststadshjälpen. Kanske finns det fortfarande ett litet fåtal, nu levande personer i Skarpnäck, som ännu minns att jag på ett öppet nämndsammanträde försökte få med mig samtliga partier i en gemensam hjälp- och stödaktion för Öststadshjälpen, Skarpnäsks egen hjälteorganisation. Dessvärre var det bara moderaterna som hängde på och som förstod vikten av att internationell solidaritet alltid måste vara partiöverskridande. Vänsterpartiets stolpskott Maria Hannäs, idag vice ordförande i Skarpnäcks stadsdelsnämnd, svarade inte ens på min fråga och Socialdemokraternas Monika Lindh, hade som vanligt inte någon tid över för ett par timmars partiöversktidande solidaritet i det lilla!



Den 17 juni 2002: Jag vill här framföra mitt och Öststadshjälpens varmaste tack till Kristdemokraterna och Moderaterna i Skarpnäck för Ert arbete och all den tid som Ni lagt på att hjälpa oss. De pengar som Ni tjänade ihop på loppmarknaden den 31 maj och 1 juni 2002, kommer att ”hjälpa oss att hjälpa” de behövande på andra sidan Östersjön, till nytta för många. Skönt, att känna stöd och förståelse för det arbete som vi utför. Stor tack en gång till!!

Med hälsning från Öststadshjälpen
Tommy och Sandra Zetterlund

Ps. Tack Max Hobstig för de förtjusande stunder i Stadshuset med alla snälla och intressanta människor, som jag fick träffa.

Läs även andra bloggares åsikter om:
, , , ,
.

Inga kommentarer:


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar